Відновлені запчастини - ідеальний вибір

Відновлені запчастини - ідеальний вибір

ВІДНОВЛЕНІ ЗАПЧАСТИНИ: МІФИ ТА РЕАЛІЇ

відновлені агрегати. Існує думка, що відновлення автомобільних запчастин — збиткова та безперспективна діяльність. Спробуємо розібратися у існуючих переконаннях та знайти істину

Відновлення запчастин та цілих агрегатів – комплекс технологій, що існує з перших днів професійного авторемонту. Капітальний ремонт двигуна, насправді, ні що інше як його відновлення. Відновленню піддаються безліч компонентів: рульові рейки, нассо Гур, пневмопідвіска, диски та кошики зчеплення, гальмівні супорти, стартери, генератори, кондиціонери, пневматичні гальма, паливні насоси, помпи систем охолодження, деталі підвіски та інше.

Тим не менш, існує низка помилок щодо цієї діяльності. Думки різні та суперечливі. Що ж гадають професіонали?

Подібний настрій не рідкість: учасники авторемонтного бізнесу не мають довіри до відновлених запчастин. Виробники агрегатів і запчастин і зовсім налаштовані негативно. Можливо, річ у тому, що відновлені запчастини створюють конкуренцію?

-Після відновлення стартерів і генераторів ймовірність виходу їх з ладу значно зростає, і кожен поважаючий себе автомобіліст насамперед добре подумає, купувати чи не купувати таку деталь. Дане явище, на мій погляд, не матиме широкого поширення. Поки що відновлення автомобільних запчастин в Україні вважається невигідним заняттям. Тим не менш, у країнах Заходу та Європи воно завойовує велику популярність.

Сьогодні немає чіткого розуміння і будь-яких домовленостей серед професіоналів, які запчастини називати відновленими, а які відремонтованими. Це створює плутанину в термінах і поняттях, що часто вживаються, тим більше, якщо йдеться про якість запчастин.

МІФ ПЕРШИЙ:

ЯКІСТЬ ВІДНОВЛЕНИХ ДЕТАЛЕЙ ІСТОТНО НИЖЧЕ НОВИХ

Щоб розвіяти чи підтвердити цей міф, звернімося до міжнародної класифікації методів відновлення запчастин.

відновлені запчастини REMANUFACTURED («відтворені»). Деталі відновлюються на виробничих потужностях заводів-виробників. Повторно використовується корпус, якщо на ньому відсутні механічні пошкодження. Після очищення в корпус вставляються нові комплектуючі, потім агрегат упаковується у фірмову коробку та забезпечується інструкціями з встановлення. В Україні в такий спосіб автозапчастини поки що не відновлюються — виробничих потужностей закордонних компаній у нашій країні ще немає.

Як би я сказав «…людський фактор — перешкода, яка заважає Українським заводам відновлювати запчастини. Ми намагалися працювати з кількома заводами, що перебирали двигуни; якість їхньої роботи залишала бажати кращого. В результаті, ми відмовилися від цих послуг. Що ж виходило на заводі, що займається відновленням запчастин масштабно? Нам доводилося працювати з запчастинами, відновленими в Японії, нарікань до них не було».

REBUILT («відновлені»). Вважається найпопулярнішим способом відновлення автокомпонентів. Здійснюється як у великих підприємствах зі своїми виробництвом, і у маленьких спеціалізованих майстерень. Агрегат розбирається, його корпус очищується піскоструминним апаратом. Несправні деталі замінюються на нові, як правило, не оригінальні, а дешевші; старі деталі очищаються і можуть бути використані повторно. В Україні мало компаній, які практикують цей вид відновлення; вони давно існують на ринку та мають налагоджені контакти з виробниками.

RECONDITIONED («відремонтовані»). У процесі відновлення агрегатів не використається складне технологічне обладнання. Корпус деталі, як правило, очищається металевою щіткою і покривається «сріблястою», на місце зламаних деталей ставляться нові, неоригінальні або вживані, але пройшли перевірку комплектуючі. Повній заміні підлягають тільки деталі, що інтенсивно зношуються, — підшипники, втулки, вал і т.д. Упаковка та супровідні інструкції відсутні. Цей метод відновлення є дуже популярним в Україні; у Європі чи США – не поширений.

Тут необхідно провести межу та умовно розділити відновлені запчастини на «надійні» та «ненадійні».

Запчастини, що одержуються перерахованими вище видами відновлення, непогані, що не поступаються часом за якістю новим запчастинам. Виробники дають на них гарантію, вони виготовлені з якісних комплектуючих. Перераховані нижче способи відновлення є причиною в цілому негативного ставлення до відновлених запчастин.

REPAIRED – «відремонтовані» запчастини, на які нові комплектуючі не ставляться взагалі, натомість використовуються справні робочі деталі з інших агрегатів, тобто – з двох-трьох несправних агрегатів збирається один робітник. Такий вид відновлення був найпоширенішим в Україні у 90-ті роки.
USED ​​- "були у вживанні". Деталі, зняті на авторозбірках з несправних та розбитих машин. Агрегати в цьому випадку не діагностуються, упаковка та наклейки відсутні.

Стає очевидним наступний факт: чим якісніше обладнання та деталі використовуються в технології, тим надійніше відновлений агрегат.

МІФ ДРУГИЙ:

ВІДНОВЛЕННЯ ЗАПЧАСТІВ -ПРОЦЕС ЮРИДИЧНО СКЛАДНИЙ

Віддамо належне «букві закону» і розберемося, наскільки правомірно займатись відновленням запчастин та агрегатів.

Виходить, врегулювання правових питань для організації робіт з відновлення запчастин та агрегатів вимагатиме від підприємця деяких зусиль, проте не є непереборною перешкодою при використанні адекватних технологій та організації контролю якості.

МІФ ТРЕТІЙ:

КИТАЙСЬКІ АНАЛОГИ-ГІДНА АЛЬТЕРНАТИВА ВІДНОВЛЕНИМ ЗАПЧАСТЯМ

Часто клієнти не хочуть використовувати відновлені запчастини, їм вигідніше купити китайські аналоги. Як показує практика, у Китаї виробник виробнику різниця. Ті, що працюють на світовий ринок, дійсно не поступаються за якістю «рідним», але їх ціна лише трохи нижче західних аналогів і точно порівнянна з ціною відновлених запчастин.

Що ж до решти китайського виробництва, то тут йдеться про так званий контрафакт і за якість подібної продукції ручатися навряд чи хтось може. Інформація про технічні характеристики такої продукції відсутня зовсім або не відповідає дійсності. Інша річ — відновлена ​​кермова рейка запчастина: при якісних комплектуючих це розумна альтернатива китайській продукції.

Можливо, клієнт захоче встановити нову китайську деталь, проте виробництво відновлених запчастин вигідніше, ніж продаж нових. У першому випадку ви витрачаєте мінімум коштів на комплектуючі, робите націнку на них і саму роботу. Виходить, за мінімальної собівартості присутні дві націнки. У разі перепродажу націнка лише одна.

Коментар експерта:

Антон Гайворонський, керівник відділу якості компанії "Механіка"

Необхідно розділити поняття – відновлення та ремонт.

Якщо ми говоримо про окремі деталі, то відновлена ​​запчастина – це деталь, яка за допомогою певних технологій приведена у вихідний, не зношений стан, а відремонтована запчастина – це деталь, наведена у робочий стан шляхом механічної обробки. Для подальшого використання відремонтованої деталі необхідні відповідні деталі у відповідь. Щодо деталей двигуна це ремонтні поршні, кільця, вкладиші тощо.

Наочний приклад відновлення деталі - наварювання шийок колінчастого валу з подальшим шліфуванням в стандартний (не ремонтний) розмір. Якийсь час тому велика кількість колінчастих валів, що постачаються в запчастини, для американських легкових двигунів були саме відновленими.

 У той же час можна розточити та відхонінгувати блок циліндрів. Це не відновлення блоку, а обробка у ремонтний розмір. Для подальшого використання такого блоку потрібні ремонтні поршні.

Якщо ми маємо справу з вузлом або агрегатом, то поняття «відновлення» і «ремонт» фактично означають те саме: вузол відновлений до робочого стану шляхом ремонту та заміни складових його деталей.

При капітальному ремонті двигуна із супутньою обробкою блоку, колінчастого валу, головки блоку та використанням при складанні нових деталей ми отримаємо не відновлений, а відремонтований двигун.

Коли кажуть, що на Заході відновлення дуже популярне, йдеться саме про відновлення вузлів: тих самих насосів, кермових механізмів тощо. За виробничими витратами відновлена ​​та нова запчастини можна порівняти. Наприклад, у Німеччині вартість відновленої шини, на яку дається гарантія, а ресурс можна порівняти з новою, становить-70% від вартості нової шини.

При правильній експлуатації ресурс двигуна високий і рівномірний за основними компонентами. Тому несправність колінчастого валу або головки блоку, як правило, спричиняє капремонт або заміну двигуна цілком. При цьому часто в запчастини поставляється двигун у зборі або шорт-блок та головка. Якщо з економічних міркувань заміна двигуна іншим неможлива, проводиться відновлення (читай ремонт) старого.МІФ ЧЕТВЕРТИЙ:

ВІДНОВЛЕНІ ЗАПЧАСТИНИ НЕ КОРИСТУЮТЬСЯ ПОПУЛЯРНІСТЮ СЕРЕД АВТОМОБІЛІСТІВ

відновлені запчастини Ось дані Групи компаній АГС, що займається ремонтом, обміном та продажем стартерів та генераторів для іномарок. За вересень 2008 р. компаніями було реалізовано відремонтованих власними силами агрегатів понад 80% загального обсягу.

На відновлені запчастини дається гарантія терміном від 6 місяців до року, ціна на 20—40% нижча за ціну нових. Автомобілістів, зрозуміло, цей факт не може залишити байдужими.

 В останні роки відновлення запчастин стало все більшою популярністю в країнах Західної Європи. Наприклад, у Великобританії є компанія Bawmaker, вона обмінює та відновлює близько 3000 найменувань вузлів та агрегатів – від двигунів та рами шасі до форсунок та паливних насосів. Такий підхід економічний, дозволяє значно скоротити час простою машин, є гарантією експлуатаційної надійності. Відома компанія Bosch нещодавно купила підприємство з відновлення запчастин: тепер вони поставлятимуть не лише комплектуючі, а й відновлені запчастини.

МІФ П'ЯТИЙ:

РЕМОНТ АГРЕГАТУ ДЕШЕВШЕ ВІДНОВЛЕННЯ

Ремонт запчастин та агрегатів у принципі мало чим відрізняється від відновлення, при якому, як правило, використовується повне розбирання агрегату, діагностика та дефектування всіх комплектуючих із заміною їх новими, а також повне промислове очищення корпусу агрегату або його фарбування та доведення до стану нового.

Отже, ніхто не зможе стверджувати, що заміна однієї деталі буде дорожчою за заміну всіх деталей. Але технологія та економіка – тонкі науки, здатні легко перевернути «з ніг на голову» наші уявлення. Цілком може виявитися, що ремонт агрегату обходиться дорожче, ніж придбання ідентичного, відремонтованого або відновленого.

Відремонтовані та відновлені агрегати мають важливу різницю у технологічному плані, а, отже, і різну вартість. На складах компанії знаходяться агрегати, відремонтовані та відновлені і рік, і два тому. Їхня вартість індексується відповідно до сучасних тенденцій інфляційних процесів, що відбуваються в Україні. Часто буває так, що рульова рейка, що вийшов з ладу, вимагає заміни валу, наприклад, втулок, підшипників, золотникової частини. Ціна його реалізації буде визначена з урахуванням вартості комплектуючих та роботи. У той же час, у розпорядженні компанії, як правило, є ідентична рульова рейка, вже раніше відремонтована, у якої замінювалися, наприклад, тільки підшипники та втулки. Він пропонується клієнту замість зламаного. Природно, ціна такого агрегату буде нижчою за передбачуваний ремонт.

Нові деталі для старих автомобілів виробляти в малих кількостях невигідно, тому в Європі прийнято забирати з автосервісів запчастини, що вийшли з ладу, які відправляють на фабрики для відновлення. Фахівці одразу визначають – підлягають вони відновленню чи ні. Ці деталі піддаються чищенню, розбиранню та сортуванню. Придатні для відновлення деталі беруть у роботу, і вони потрапляють до монтажного цеху. При цьому для кермових валів використовуються нові деталі та окремі компоненти.

Якщо в майбутньому відновлені деталі надходитимуть на Український ринок, не варто цього побоюватись. Гарантія на відновлені запчастини така ж, що і на нові, вони проходять ті самі перевірки, термін служби однаковий.

Якість дешевих китайських запчастин (наприклад, насосів гур) не може бути кращою за якість відновлених деталей, які проходять серйозну перевірку в спеціальних лабораторіях. Тому відновлення даних деталей силами автосервісу неможливе. В умовах автосервісу деталь можна лише оглянути, промити, очистити, потім з'ясувати, чи варто з нею працювати.

Якісне відновлення деталей можливе лише на фабриці. Сподіваюся, що в майбутньому це буде можливо робити і в Україні. А поки що необхідно налагодити процедуру імпорту-експорту, тоді і в Україні можна буде збирати комплектуючі та відправляти до Європи для відновлення.

Усім відома проблема з кермовими рейками. Поки що ми не можемо постачати цю продукцію в Україну не лише через зависоку заставну вартість, а й тому, що не маємо можливості отримувати заставні деталі назад.МІФ ШОСТИЙ:

ВІДНОВЛЕННЯ ЗАПЧАСТІВ БЛАГОДІЙНО СКАЗАЄТЬСЯ НА ЕКОЛОГІЇ

відновлені запчастини Крім економічної вигоди обох сторін (продавець-покупець) є ще одна причина, яка також впливає на популярність технологій відновлення запчастин - екологічна чистота. При відновленні запчастин підприємство бере він витрати на утилізації так званої «некондиції», у своїй немає забруднення довкілля, т.к. ремонтні підприємства, як правило, мають домовленості зі спеціалізованими організаціями, що займаються утилізацією відходів. Нехай у нашій країні і не так сильно дбають про навколишнє середовище, проте переваг відновленим запчастинам цей факт все ж таки може додати. І це реалії.

Міф сьомий:

ВИЙТИ НА РИНОК З ТАКОЮ ПРОПОЗИЦІЮ ЛЕГКО

Якщо займатися відновленням запчастин так вигідно, розумно припустити, що бажаючих залучитися до цього бізнесу достатньо. Так воно і є. Новою майстернею, що займається відновленням автозапчастин, доводиться витримувати жорстку конкуренцію. Конкурентна боротьба відбувається у сегменті відновлення способами REPAIRED та USED. Для того, щоб займатися відновленням запчастин заводським способом, необхідно мати дороге промислове обладнання — дробоструминні та піскоструминні апарати та витратні матеріали до них, сучасне діагностичне обладнання, спеціальний інструмент та оснащення, певний напрацьований обсяг виробництва. Потрібні налагоджені довгострокові дилерські контакти зі світовими виробниками комплектуючих, а вони з'являться лише в тому випадку, якщо ви забезпечені великою кількістю клієнтів. Звідки їм взятися, якщо є «вихід» тільки на китайських виробників, які, в основі своєї, поки що поступаються якістю продукції? Звичайно, можна спробувати домовитися про купівлю комплектуючих у компаній, які вже займаються відновленням запчастин та агрегатів. Нехай це буде дорожче, але вдячні клієнти та можливість розвитку бізнесу того варті.

Якщо робити відновлення в заводських умовах і мати хороших постачальників комплектуючих, то дрібні автосервіси перетворяться з конкурентів на клієнтів. Не маючи змоги купити комплектуючі, вони будуть змушені звертатися до вас. Також не варто забувати, що є чимало автосервісів та автопідприємств, готових купувати відремонтовані агрегати та відновлені запчастини, здаючи несправні на переробку.

Міф восьмий:

ВІДНОВЛЕНІ ЗАПЧАСТИНИ ІДЕАЛЬНІ ДЛЯ УТРИМАНИХ АВТОМОБІЛІВ

Крім міфів про відновлені запчастини, народжені серед фахівців авторемонтного бізнесу, є міфи, народжені клієнтам. Наприклад, на численних сайтах компаній, що продають відновлені запчастини або пропонують відновлення як послугу, можна натрапити на інформацію про те, що відновлені запчастини ідеально підходять для автомобілів. Здавалося б, все логічно: зношування запчастин і агрегатів у такому разі виходить відносно рівномірне, ніякого навантаження не відбувається, працюють усі механізми рівно. Однак чи це так, якщо ми говоримо про «заводське» відновлення? Відновлені заводським способом запчастини практично рівнозначні новим: корпус очищений, а нові комплектуючі. То яка тут перевага?

— …Ніхто не заперечує, що з погляду надійності ідеальним є використання виключно нових оригінальних агрегатів чи запчастин. Також очевидно, що це не найбільш економічно виправданий спосіб вирішення проблеми, особливо якщо автомобіль вже у «віці» і його вартість істотно нижча за новий, а господар до того ж мріє його швидше позбутися. Купівля агрегатів і запчастин на всіляких «розбірках», де ціни часто символічні, а гарантія найчастіше просто відсутня, перетворюється практично на лотерею: «пощастить» — «не пощастить». У цьому випадку придбання відновленої запчастини якраз і є якоюсь «золотою серединою».

МІФ ДЕВ'ЯТИЙ:

ЗАЙМАТИСЯ ВІДНОВЛЕННЯМ ДЕТАЛЕЙ ВИГІДНІШЕ В РЕГІОНАХ

На думку Юрія Стрєльцова, займатися відновленням запчастин вигідніше у регіонах. Чи так це? У регіонах ця пропозиція може бути більш затребуваною, тому що автосервіси витрачають багато часу на замовлення та доставку запчастин зі столиці. Відновлені «під боком» запчастини вимагають менше фінансових, трудових витрат та часу на постачання. Але при організації подібного бізнесу знадобиться добре налагоджена логістика, щоб клієнти не чекали відновлені запчастини стільки ж, скільки нові.

Теги: Відновлені запчастини - ідеальний вибір

Помилка в тексті:

Дякуємо!
Ваш коментар надіслано!